Setelah beberapa bulan dan hari mempergunakan motosikal ke sana ke mari , dalam diam2 motosikal telah menghasut , mengoda , dan mengorat aku . Semakin lama aku makin sukakan motosikal dan menjebik pada kereta . Motorsikal pun macam barang2 lain jugak , ada bagus dan ada jahatnya . Tapi dari sisi pandangan aku yang naif dan kurang memandang pada hal2 yang rumit , aku pandang yang bagus2 jer pada motosikal ni . Salah satunya motorsikal nih tak bayak makan minyak , boleh jadi mereka ini jenis yang suka berdiet . Motosikal juga sangat diberat sebelahkan oleh tol2 , mereka tidak di cas oleh mana2 tol yang beroperasi . So , kenderaan lain sangat mencemburui mereka dalam hal ni . Motorsikal juga mahir cilok-cilok , mungkin disebabkan sturktur anatomi mereka yang kurus hasil diet yang seimbang .
Tapi aku bawak motor slow jer , banyak main brek dan sangat cemas bila bertemu dengan coner2 yang mencabar . Tidak seperti filem2 yang ada main gambar race motor . Tidak juga seperti rakan rapat yang dipanggil Nyod . Aku dapat rasa keluarga Nyod mengemari motorsikal , dari sisi pandangan aku yang aku ada mention tadi la . Nyod kalau bawak motor memang motor aku jauh kene tinggal , tapi nyod pun ada sifat ehsan jadi dia slowkn sikit walaupun perasaan memaksa untuk memecut .
Pasal gaya jangan tanya , aku mesti cemerlang punya . Kalau dapat dekat tempat banyak lampu jalan , gaya Tron Legacy pun keluar . Gaya race slalu timbul bila dapat potong Nyod , walaupun jarang sekali berjaya .
Nyod untuk pengetahuan korang dia naik LC , cantik punyer . Dengan helmet Khi yang memikat , Nyod memecut tanpa sempadan .
Aku pulak , motor aku lagi hebat . helmet pun dari jauh nampak terer . Motor E kali lime ( bahasa orang parit ) atau lebih famous dengan nama Ex5 beserta helmet tak berjenama kegunaan seluruh keluarga . amacam ? takut tak ?


