Friday, 18 May 2012

Sebuah Penggembaraan

Mata aku nih kalau bangun pagi2 memang lekat die kuat sikit , so , tiap2 hari aku betempur dengan kesukaran bikin die boleh bukak . Aku geliat baik punya macam gimnastik . Tengok tingkap kat luar dah ada cahaya masuk , jam kat dinding pulak dah 7 pagi . Sekali Irfan Zaidi atau lebih commercial Epan di sebelah aku pun muka bersepah baru nak sedar diri . Perbincangan kami pun berlaku secara spontan :

Epan : Hang dah solat Subuh ?
Aku  : Aku tunggu hang r ..

Epan sengih kat aku , aku balas sengih dia . Kami pun ke tandas dengan pening-pening .

                                        .                                       .                                   .

Aku dengan Epan dah pakai baju smart2 . kami dalam kereta besar Luqman Razlan atau member2 panggil Oman , ada yang jenis langsi sikit panggil Oman cina . Oman ni muka cina betul , ada hari kat IpohParade tu aku ingat brader cina tu adalah oman . nyaris2 aku bagi salam . Kami on the way pergi hospital Changkat Melintang . Jangan tanya aku pasal apa melintang , aku tak ada masa nak buat research pasal bende2 macam tu . Di sana ada member tengah sakit . Tiba2 bunyi henpon Oman " Goyang-Goyang , Goyang kepala ",  kacau daun kiteorang tengah sembang rancak-rancak . Panggilan dari Faris Nur , dia kata dia standby kat sana , aku dan Oman pun dah hilang concentrate kat jalan . Nak jadi cerita , kami telepas simpang Batu Gajah . Oman dah menyumpah2 , aku pun turut serta . Oman mula bertanya soalan jenis bagi cemas orang .

Oman : ikut Seri Iskandar dekat ker ? ikut Batu Gajah ?
Aku : ikut Batu Gajah la .

Aku kalau salah bagi direction nih , habis aku kene sumpah-sumpah Oman yang sangat kreatif dan tak sedap didengar . Tapi aku buat konfiden jer . Aku pandang ke luar tingkap , cakap dalam hati " harap2 , aku pilih jalan yang benar ".

                                     .                                          .                                    .


Aku rasa dah panjang sangat dah nih , nanti ada orang jenis over cakap sakit mata pulak baca blog aku . Dia layan Facebook dari pagi , Blog aku jugak buat die sakit mata . Cerita nih tak habis lagi , harap2 ada sambungan .